Amb alegria i creativitat el col·legi la Milagrosa va celebrar la desfilada de Carnestoltes. Disfresses de tot tipus relacionades, moltes d’elles, amb els projectes que s’estan duent a terme a Infantil com bruixes, cuina i música.
A aquest acte tan festiu també ens van acompanyar molts pares i mares, en un passacarrer, amenitzat per una batucada formada per l’alumnat de Secundària amb la col·laboració de “Batukem Tukada” que també ens va prestar els instruments.

El darrer dissabte, al saló d’actes de Festers es van lliurar els premis literaris i de dibuix de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent en què tres alumnes del nostre centre van ser premiats: Jordi Mollá, primer al certamen literari mentre que Francesco Tormo i Ariadna Picazzo van aconseguir un accèssit cadascú en dibuix. Tots tres van rebre els guardons de mà dels càrrecs festers de 2018.

 

El nostre centre ha participat, per primera vegada, en la VII edició del Concurs de Programació de dispositius mòbils Android amb la ferramenta AppInventor, organitzat per la Universitat Politècnica de València al seu Campus d’Alcoi. Els alumnes de l’assignatura d’informàtica de 3r d’ESO han presentat 4 apps al concurs i les han explicades en la sala de graus davant dels altres 160 participants de 14 centres educatius d’Alcoi, Ibi, Banyeres, Alzira, Sant Vicent de Raspeig, Alacant, Muro, Cocentaina, Ontinyent i, encara que sembla increïble, Bogotà. S’han presentat, en total, 79 apps en la seua modalitat: alumnes de 3r i 4t d’ESO i cicles formatius de grau mitjà. Una experiència única per a desenvolupar la creativitat i el pensament computacional dels nostres alumnes i que s’ha vist recompensada amb una menció.

El Nadal va impregnar el col·legi La Milagrosa de màgia, il·lusió i molta estima. Dijous de vesprada, el festival de Nadales va omplir el saló d’actes de familiars que no es van perdre les actuacions dels xiquets i xiquetes del centre. A les 16.30 fou l’alumnat de Secundària en alçar el teló a les diferents nadales que s’hi van escoltar al llarg de la celebració nadalenca. Com si foren deixebles del Pare Nadal, els més majors del centre interpretaren “Ho, ho, ho“. Els més grans donaren pas als més petits. Els alumnes d’Infantil van embaladir el públic amb la seua simpatia cantant “Camina Maria” i el tradicional “Campana sobre Campana”. Els estudiants de 5é i 6é de Primària van demostrar un gran treball amb la llengua anglesa posant en escena el “Rocking around the Christmas tree” que va precedir a la nadala “La luz que nace en ti“. La recta final del festival tingué als altres cursos de Primària com a protagonistes. Així, 1r de Primària anunciava “En Belén ha nacido un niño“. Tot seguit, 2n de Primària li va posar “La estrella de la Navidad” a l’acte mentre que 3r enviava un missatge per a gaudir de l’encant d’aquestes festes amb la nadala “Imagineu”, anticipant el final de la vesprada amb un desig en comú: “M’encanta el Nadal” interpretar pel cor del col·legi.

L’endemà, la jornada va continuar amb una missa a l’església de Santa Maria, avantsala de l’arribada de l’Emissari Reial que va fer l’entrada triomfal al centre per visitar l’alumnat d’Infantil i Primària. Per últim, una bona manera de combatre els excessos dels dies que venen al davant, és fent exercici. Davant d’això, els col·legials de Secundària organitzaren una olimpíada atlètica al Poliesportiu d’Ontinyent a la conclusió de la qual es van donar per començades les vacances de Nadal.

Tot i que l’estrena oficial va tindre lloc a València fa uns mesos, aquesta setmana s’ha presentat a la capital de la Vall d’Albaida, la pel·lícula “La otra educación“, la segona de la trilogia La buena educación. Al bateig ontinyentí estigué present, Paco Ferrer, guionista del film i persona que té amb estima el nostre centre al qual va estar present fas uns anys impartint unes sessions de formació al professorat de treball cooperatiu. Abans de començar la sessió de les 19.30 hores, una representació del col·legi La Milagrosa va poder intercanviar unes paraules amb Paco i fins i tot immortalitzar el moment amb una fotografia, tots plegats, al photocall desplegat al centre comercial El Teler.

Foto: Jesús Nadal

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han assistit a una obra de teatre en anglés de la companyia Forum Theatre. L’espectacle ha tingut lloc al col.legi Sant Josep i, a més d’escoltar la parla anglesa, hem passat una estona molt divertida així com entretinguda. L’obra que han interpretat la companyia Forum Theatre ha estat “New York, New Dehli”, una producció interactiva entre l’alumnat i els actors Harry Ensor i Kirsteen Ridell que ha dut rialles al saló d’actes on ha tingut lloc la peça teatral.

“La història de l’Asguilando, des de la seva essència”, és el títol de la redacció que ha obtingut el segon premi en els guardons Literario Mariano de la Puríssima. El seu autor és l’alumne de 4t d’ESO Fran Notario qui prèviament a la redacció de la seva obra, ha dut a terme una ampla tasca d’informació sobre un dels fets històrics de la festa a la nostra patrona. Enguany s’acompleix el 350 aniversari del naixement d’aquest esdeveniment, i llegint la redacció del nostre alumne, el lector pot saber els orígens de la festa, els costums que se seguien i com ha esdevingut al llarg dels segles.
Fran Notario va mostrar la seva alegria per haver aconseguit el premi i ha donat les gràcies a tots els companys per haver treballat tots junts a l’aula en la recerca d’informació. Aquesta mateixa setmana va rebre la distinció en un acte on va estar acompanyat per Ana Martínez, directora del centre, per Pilar Taberner, representant de la titularitat, la seva tutora Virtudes Reig, i per la mestra d’Infantil, Angelines Real.
En aquest document adjunt podeu llegir la redacció

El col·legi la Milagrosa ha renovat part del seu Consell Escolar amb les noves cares que s’han escollit recentment amb les eleccions celebrades al nostre centre. Així, els nous components del col·legi la Milagrosa són els següents: Ana Belén Mancheño i J. Ramón Aubán en representació dels pares, Miguel Ángel Llavero i Eloi Blasco, en nom dels professors i Celia Martínez i Denisa Tatiana pel que fa a l’alumnat.

La manca de coneixement sobre la nostra comarca és habitual entre els nostres joves. Una bona manera d’impregnar-se d’ella és treballar-la i visitar-la. Això és el que va fer l’alumnat de 2n d’ESO del col·legi la Milagrosa, ahir dijous. Des de bon matí i amb la bicicleta com a eina de transport, els nostres estudiants feren un passeig per una ruta valldalbaidina que va començar a Carrícola, passant per Bèlgida, Otos, Beniatjar, la Pobla del Duc per acabar en Benicolet. A cada poble, un alumne explicava a la resta de companys alguna singularitat de la població a banda de la seva història. Aquest projecte, que ha durat un mes, està basat en el llibre “Regne d’Albaríssia” de l’otosí, Joan Olivares qui va rebre l’expedició de la Milagrosa a la seva Otos natal, per explicar-los l’obra referencial. A més, aquesta experiència ben valorada pels alumnes i pels professors acompanyants, David i Miguel Ángel, els va permetre conèixer la gastronomia de cada indret, a més de les seves gents.